Pierwsza generacja
![]() Honda Civic I w wersji trzydrzwiowej |
|
Inne nazwy | Kaengsaeng Jaju |
---|---|
Producent | Honda |
Projektant | Yoshio Nakamura |
Zaprezentowany | 1972 |
Okres produkcji | 1972–1979 |
Miejsce produkcji | ![]() ![]() ![]() |
Poprzednik | Honda N360 Honda N600 |
Następca | Honda Civic II |
Dane techniczne | |
Segment | B |
Typy nadwozia | 2- i 4-drzwiowy sedan 3- i 5-drzwiowy hatchback 5-drzwiowe kombi |
Skrzynia biegów | 4- i 5-biegowa manualna 2-biegowa automatyczna Hondamatic |
Napęd | przedni |
Długość | 1972–1973: 3551 mm 1974–1979: 3731 mm kombi: 4064 mm |
Szerokość | 1505 mm |
Wysokość | 1327 mm |
Rozstaw osi | 2200 mm kombi: 2283 mm |
Masa własna | 615–750 kg |
Zbiornik paliwa | 50 l |
Liczba miejsc | 5 |
Dane dodatkowe | |
Konkurencja | Datsun B210 Datsun D1000 Ford Escort Toyota Corolla Volkswagen Golf I |
Honda Civic I została po raz pierwszy zaprezentowana w 1972 roku.
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8d/1973-1978_Honda_Civic_5-door_hatchback_01.jpg/225px-1973-1978_Honda_Civic_5-door_hatchback_01.jpg)
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/ff/Honda_Civic_RS_rear.jpg/225px-Honda_Civic_RS_rear.jpg)
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/11/1979_Honda_CVCC.jpg/225px-1979_Honda_CVCC.jpg)
Pojazd został zaprojektowany przez Yoshio Nakamura jako następca modeli N360 i N600. W 1978 roku auto przeszło lifting.
W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1974 samochód zajął 3. pozycję (za Mercedesem 450S i Fiatem X1/9).
Silniki
Benzynowe:
- 1972–1977 R4 1,1 l OHC 50 KM
- 1972–1977 R4 1,2 l OHC 54 KM
- 1977–1979 R4 1,3 l OHC 60 KM
- 1975–1977 R4 1,5 l OHC 53 KM
- 1972–1978 R4 1,5 l OHC 70 KM
- 1974–1978 R4 1,5 l OHC 65 KM
Silniki benzynowe | Moc / Nm | Osiągi | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Model | Wersja | Silnik | Skrzynia biegów | Moc maksymalna | Maksymalny moment Nm | 0–100 km/h | Prędkość maksymalna | Średnie zużycie paliwa (l) |
1.2 SB1 | limuzyna/hatchback | EB1 4-cylindrowy, 1168 cm³, 8v | 4-biegowa manualna | 37 kW / 50 KM @ 5500 obr./min | 80 Nm @ 3000 obr./min | 12,9 sek | 140 km/h | 5,9 l |
1.2 SB1 | limuzyna/hatchback | EB1 4-cylindrowy, 1170 cm³, 8v | 4-biegowa manualna | 40 kW / 54 KM @ 5500 obr./min | 85 Nm @ 3000 obr./min | 12,5 sek | 145 km/h | 5,9 l |
1.3 SB2 | hatchback | EB2 4-cylindrowy, 1237 cm³, 8v | 4-biegowa manualna | 44 kW / 60 KM @ 5800 obr./min | 91 Nm @ 3000 obr./min | 11,8 sek | 151 km/h | 6,2 l |
1.5 CVCC | limuzyna/hatchback/kombi | ED 4-cylindrowy, 1488 cm³, 8v | 4-biegowa manualna | 39 kW / 53 KM @ 5300 obr./min | 87 Nm @ 3000 obr./min | 12,0 sek | 143 km/h | 6,0 l |
1.5 SF | limuzyna/hatchback | EB3 4-cylindrowy, 1488 cm³, 8v | 5-biegowa manualna | 51 kW / 70 KM @ 6000 obr./min | 98 Nm @ 3200 obr./min | 11,0 sek | 160 km/h | 6,5 l |
1.5 VB | kombi | WE 4-cylindrowy, 1488 cm³, 8v | 4-biegowa manualna | 48 kW / 65 KM @ 6800 obr./min | 94 Nm @ 3000 obr./min | 11,4 sek | 155 km/h | 6,4 l |