- Szczegóły
- Kategoria: SERIA Z
Nissan 370Z
![]() |
|
Inne nazwy | Nissan Fairlady Z |
---|---|
Okres produkcji | 2009 – 2020 |
Miejsce produkcji | ![]() |
Poprzednik | Nissan 350Z |
Następca | Nissan Z |
Dane techniczne | |
Segment | sportowe segmentu C |
Typy nadwozia | 2-drzwiowe coupé 2-drzwiowy roadster |
Silniki | 3,7 l VQ37VHR V6 |
Skrzynia biegów | 6-biegowa manualna 7-biegowa automatyczna |
Napęd | tylny |
Długość | 4250 mm |
Szerokość | 1850 mm |
Wysokość | 1320 mm |
Rozstaw osi | 2550 mm |
Masa własna | 1466 kg |
Liczba miejsc | 2 |
Dane dodatkowe | |
Pokrewne | Infiniti G37 Nissan Skyline |
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3d/NISSAN_FAIRLADY_Z_ROADSTER_Z34.jpg/250px-NISSAN_FAIRLADY_Z_ROADSTER_Z34.jpg)
Nissan 370Z – samochód sportowy produkowany przez Nissan Motors. Został zapowiedziany 29 października 2008 roku, zaś jego premierowa prezentacja miała miejsce na 2008 Greater Los Angeles Auto Show. 370Z jest szóstą generacją rodziny modeli Z Nissana, którą zapoczątkował w latach 70. Datsun 240Z.
Stylistyka
Nissan 370Z jest dwudrzwiowym samochodem sportowym, w którym silnik umieszczony z przodu przekazuje napęd na koła tylne. Samochód utrzymany jest w sportowej stylistyce, podkreśla to długa maska oraz stosunkowo krótka przestrzeń użytkowa, aby podnieść osiągi zrezygnowano tak jak w pozostałych modelach rodziny Z ze znacznej części miejsca w bagażniku. Na zewnątrz samochód wyróżnia lina dachu typowa dla fastbacków, wysoko prowadzona linia przewężenia nadwozia oraz obłe zderzaki.
Mechanika
Samochód napędzany jest silnikiem VQ37VHR 3,7l DOHC V6 wyposażonym w systemy Variable Valve Event i Lift Control, który generuje moc 332 bhp (248 kW). Moc przenoszona jest na koła tylne poprzez nową, siedmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów z manetkami zmiany biegów zamontowanymi pod kierownicą lub przez 6-biegową skrzynię manualną.
W porównaniu z poprzednikiem, 370Z ma 100 mm krótszy rozstaw osi oraz o 69 mm całe nadwozie. Szerokość nadwozia wzrosła o 33 mm, rozstaw kół tylnych o 56 mm, zaś całkowita wysokość nadwozia została zmniejszona o 7,6 mm. Mniejsze wymiary nadwozia w połączeniu z zastosowaniem lekkich materiałów w konstrukcji pozwoliły na zmniejszenie masy pojazdu.
Model Nismo 2013
Na targach motoryzacyjnych w lutym 2013 roku w Chicago odbyła się premiera Nissana 370Z Nismo (skrót od Nissan Motorsports - oficjalny tuner Nissana). W tym samym roku w Europie zostaje rozpoczęta oficjalna sprzedaż tego modelu. Uznaje się to za początek programu wprowadzania na rynek europejski usportowionych wersji standardowych samochodów Nissana (przypomnijmy, że model 370Z Nismo wszedł na rynek europejski równolegle z modelem Juke Nismo). Różnice w stosunku do standardowego Nissana 370Z są następujące:
-przewody hamulcowe w stalowym oplocie (wspólne z modelem GT-R 35)
-płyn hamulcowy o zwiększonej tolerancji wyższych temperatur (wspólne z modelem GT-R 35)
-obniżone zawieszenie o 10 mm
-twardsze amortyzatory (23% - przód; 41% - tył)
-twardsze przednie sprężyny o 14%
-pakiet aerodynamiczny (dokładka z przodu, progi, dyfuzor, spoiler)
-kute felgi aluminiowe japońskiej firmy RAYS sygnowane przez Nismo (19x9.5 cala - przód, 19x10.5 cala - tył)
-opony Bridgestone Potenza S001 (245/40 - przód, 285/35 - tył)
-zmiany wewnątrz kabiny (obrotomierz Nismo, kierownica częściowo obszyta Alcantarą, fotele Nismo, przeszycia detali czerwoną nicią)
-nowa mapa silnika
-końcowy tłumik układu wydechowego Nismo (końcówki wydechu zwiększone do średnicy 100 mm)
Ostatnie dwie zmiany skutkowały przyrostem mocy o 16 KM (344 KM) oraz momentu obrotowego o 8 Nm (371 Nm). Czas przyspieszenia 0-100 km/h podawany przez producenta to 5,2 s. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Wersja Nismo jest oferowana wyłącznie w 6-biegowej manualnej skrzyni biegów, trzech kolorach (Biała Perła, Jasny Srebrny, Diamentowa Czerń) oraz tylko w nadwoziu typu coupé.
W sierpniu 2014 roku samochód przeszedł face-lifting. Zmieniła się przednia część nadwozia (pojawił się nowy zderzak ze światłami dziennymi) i tylna (zderzak i spojler). We wnętrzu nowe są skorupowe fotele Recaro i tapicerka wykonana ze skóry i Alcantary. Modyfikacji poddano również nastawy tylnego zawieszenia.
Specyfikacje
2009 | |
---|---|
Dostępne opcje | Coupé, Roadster, Nismo |
Napęd | |
Silnik | VQ37VHR 3,7l V6 331 KM (243 kW) przy 7000 obr./min 370 Nm przy 5200 obr./min |
Skrzynia biegów | 7-biegowa automatyczna 6-biegowa manualna z systemem SynchroRev Match |
Wymiary | |
Masa | 1466 kg |
Rozstaw osi | 2550 mm |
Długość | 4250 mm |
Szerokość | 1850 mm |
Wysokość | 1320 mm |
Nissan 370Z w kulturze masowej
Nissan 370Z występuje w grach z serii Need for Speed : Need for Speed: Undercover wydane 18 listopada 2008, Need for Speed: Shift wydane 15 września 2009, Need for Speed: Hot Pursuit wydane 16 listopada 2010, Need for Speed: Shift 2 Unleashed wydane 29 marca 2011 oraz w Need for Speed: The Run wydane 15 listopada 2011.
Ponadto japoński samochód pojawił się w grze Driver: San Francisco, Test Drive Unlimited 2 oraz The Crew.
- Szczegóły
- Kategoria: SERIA Z
Nissan 350Z
![]() |
|
Inne nazwy | Nissan Fairlady Z |
---|---|
Producent | Nissan |
Okres produkcji | 2002 – 2008 (Coupé) 2004 – 2009 (Roadster) |
Miejsce produkcji | ![]() ![]() |
Poprzednik | Nissan 300ZX |
Następca | Nissan 370Z |
Dane techniczne | |
Segment | G |
Typy nadwozia | 2-drzwiowe coupé 2-drzwiowy roadster |
Silniki | 2003-2005
2005 (35th Anv & Track)
2006
2007-2009
|
Skrzynia biegów | 5-biegowa automatyczna 6-biegowa manualna |
Napęd | tylny |
Długość | 2006-08: 4314 mm 2003-05: 4308 mm |
Szerokość | 1816 mm |
Wysokość | 2006-08 coupé: 1324 mm 2006-08 roadster: 1334 mm 2003-05 roadster: 1328 mm 2003-05 coupé: 1318 mm |
Rozstaw osi | 2650 mm |
Masa własna | 1446 kg |
Zbiornik paliwa | 80 l |
Liczba miejsc | 2 |
Dane dodatkowe | |
Pokrewne | Nissan GT-R Infiniti G35 Nissan Skyline |
Nissan 350Z – samochód sportowy występujący jako coupé lub roadster zbudowany przez Nissan Motors. Na rynek wprowadzony został w sierpniu 2002.
Samochód znalazł się na liście dziesięciu najlepszych aut magazynu Car and Driver na rok 2003.
Dane techniczne[edytuj | edytuj kod]
Wersja | Silnik: | Układ zasilania: | Śr. × skok tłoka: | St. sprężania: | Moc maks: | Maks. moment obrotowy | 0-100 km/h: | V-max: |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
'02 350Z (US) | V6 3,5 l (3498 cm³), DOHC | wtrysk SMPFi | 95,50 mm × 81,40 mm | 10,3:1 | 291 KM (214 kW) przy 6200 obr/min | 372 Nm przy 4800 obr/min | b/d | b/d |
'03 350Z Z33 | V6 3,5 l (3498 cm³), DOHC | wtrysk SMPFi | 95,50 mm × 81,40 mm | 10,3:1 | 280 KM (206 kW) przy 6200 obr/min | 363 Nm przy 4800 obr/min | 5,9 s | 249 km/h |
'03 350Z 35th Anniversary | V6 3,5 l (3498 cm³), DOHC | wtrysk SMPFi | 95,50 mm × 81,40 mm | 10,3:1 | 300 KM (221 kW) przy 6400 obr/min | 353 Nm przy 4800 obr/min | 5,8 s | 249 km/h |
'05 350Z GT4 | V6 3,5 l (3498 cm³), DOHC | wtrysk SMPFi | 95,50 mm × 81,40 mm | 10,3:1 | 300 KM (221 kW) przy 6400 obr/min | 353 Nm przy 4800 obr/min | 5,8 s | 249 km/h |
'07 350Z (US) | V6 3,5 l (3498 cm³), DOHC | wtrysk SMPFi | 95,50 mm × 81,40 mm | 10,6:1 | 310 KM (228 kW) przy 6800 obr/min | 364 Nm przy 4800 obr/min | b/d | b/d |
'08 350Z Nismo | V6 3,5 l (3498 cm³), DOHC | wtrysk SMPFi | 95,50 mm × 81,40 mm | 10,6:1 | 310 KM (228 kW) przy 6800 obr/min | 364 Nm przy 4800 obr/min | b/d | b/d |
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/Nissan_350Z_Roadster_rear_20080721.jpg/250px-Nissan_350Z_Roadster_rear_20080721.jpg)
- napęd: tylny
- skrzynia biegów: ręczna, 6-biegowa lub automatyczna, 5-biegowa
- długość/rozstaw osi: 431,5cm/265 cm
- szerokość/wysokość: 181,5cm/132,5cm
- masa/ładowność: 1549/271 kg
- pojemność bagażnika: 235l
- opony przód-tył: 225-245/45 R18
- Szczegóły
- Kategoria: SERIA Z
Nissan Fairlady Z
![]() |
|
Inne nazwy | Datsun 240Z Datsun 260Z Datsun 280Z Datsun 280ZX Nissan 300ZR Nissan 300ZX Nissan 350Z Nissan 370Z |
---|---|
Producent | Datsun Nissan |
Okres produkcji | od 1969 |
Dane techniczne | |
Segment | G |
Nissan/Datsun Z – seria samochodów sportowych produkowanych przez japońskie przedsiębiorstwo Nissan Motors. Pierwszym modelem należącym do serii był Datsun 240Z. Na rynku japońskim samochody pochodzące od serii Z sprzedawane są pod nazwą Nissan Fairlady Z.
280Z
Ostatni model z pierwszej serii Z to model 280Z, którego produkcję rozpoczęto w 1975 roku. Pojemność silnika została powiększona do 2753 cm³. Silnik (L28E) zachował tę samą konstrukcję (OHC), lecz główną zmianą był wtrysk paliwa Bosch L-Jetronic firmy Bosch, który zastępował gaźniki typu SU. Silnik ten uzyskiwał moc 149 KM przy 5600 obr./min i 221 Nm przy 4400 obr./min. Masa pojazdu nie przekraczała 1193 kg.
Model ten był wyposażony w 5-biegową manualną przekładnię, wcześniejsze wersje miały czterobiegową skrzynię. Była też limitowana wersja nadwozia pomalowana na Black Pearl (czarna perła z białymi pasami i żaluzją na tylnej szybie), wyprodukowano ich tylko 1000 sztuk. Model wyposażono w dyfuzor dociskowy, który widać poniżej chromowanego zderzaka, dzięki temu samochód lepiej zachowywał się przy wysokich prędkościach.
280ZX
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/Nissan_280ZX_Turbo.jpg/220px-Nissan_280ZX_Turbo.jpg)
Był to pierwszy z dwóch modeli tej generacji. Model był po całkowitym faceliftingu, został tylko silnik L28E. Samochód miał z przodu kolumny McPherson, a z tyłu wahacz wleczony (wahacz przyczepiony jest do ramy przed mostem). Konkurencją dla tego modelu było Porsche 924 z lepszym wyposażeniem, jednak w latach 70. w USA panował kryzys paliwowy, a 280ZX był oszczędniejszy, szybszy i tańszy niż konkurencja. Nadwozie było bardziej aerodynamiczne niż nadwozia poprzedników, miał też niżej umieszczony środek ciężkości. Posiadał 80-litrowy zbiornik paliwa. Dzięki niezawodności, dobrym osiągom, przyczepności i ekonomice, Datsun znajdywał coraz więcej nabywców.
280ZX Turbo
W 1981 roku została stworzona wersja turbodoładowana. Wersja ta została wypuszczona tylko na rynek japoński. Posiadała ona silnik 1998 cm³ – turbo. Deklarował się mocą 145 KM przy 5600 obr./min i 210 Nm przy 3200 obr./min. Był to lżejszy model niż w wersji amerykańskiej, poprzez zastosowanie 2.0-litrowego silnika. Dzięki temu samochód lepiej trzymał się w zakrętach. W Japonii była też oferowana wolnossąca jednostka L28E, lecz wersje różniły się nieznacznie nadwoziami, japońska wersja miała lusterka przy masce i inne felgi w standardzie. Istniała również mało znana jednostka wolnossąca o pojemności 1998 cm³ i mocy zaledwie 125 KM. Produkcję zakończono w 1983 roku.